مدیر شبکه‌های اجتماعی

آیا کسب و کار شما به یک مدیر دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد؟

توسط

امروزه هر کسب و کاری با معیارهای دیجیتال مارکتینگ آشناست و حداقل حساب‌های کاربری فیس‌بوک و توئیتر را دارد. اما این تنها راهی است برای اینکه نشان دهیم چیزی مهم است. آیا واقعا یک کسب و کار کوچک نیاز به یک مدیر دیجیتال مارکیتنگ مخصوص به خود دارد؟ مطمئنا در ابتدای کار صاحب کسب و کار می‌تواند در اوقات فراغت آخر هفته شبکه‌های اجتماعی را مدیریت کند. در این مقاله به ذکر مواردی که به شما در شناخت نیاز به همکاری با یک مدیر شبکه‌های اجتماعی دارید می‌پردازیم.

داشتن یک برنامه

هر کسب و کاری برای معرفی خود به بازار یک یا چند حساب در شبکه‌های اجتماعی دارد. اما سوال اینجاست که در هر کانال شبکه‌های اجتماعی چه کاری باید انجام شود. بسیاری از کسب و کارها گهگاهی پستی برای شبکه‌های اجتماعی خود بارگذاری کرده و آن را به حال خود رها می‌کنند. این حالت مخصوص کسب و کارهایی است که صاحب کسب و کار بسیار پرمشغله است و زمان رسیدگی به شبکه‌های اجتماعی را ندارد.

اما شبکه‌ی اجتماعی که به ندرت به روز رسانی می‌شود به مراتب بدتر از آن است که کسب و کاری اصلا شبکه‌ی اجتماعی نداشته باشد. صاحبان کسب و کار نباید فراموش کنند که کسب و کار آن‌ها در فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باید با هزاران و یا حتی میلیون‌ها کسب و کار دیگر در حال رقابت است. این دلیل محکمی برای اهمیت بیشتر به شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید. پست‌ها باید مرتب ارسال شوند نه اینکه گهگاهی در اوقات بیکاری به یاد پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی بیفتید.

ارسال متن، عکس و یا ویدئو

یکی از پیچیدگی‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی این است که برای اینکه کاربران را بیشتر سرگرم پست‌های خود کنید می‌بایست از بازاریابی تصویری( شامل عکس و ویدئو) استفاده کنید. بنابراین می‌بایست توانایی تهیه و به اشتراک گذاری چنین پست‌هایی را داشته باشید. برندینگ در شبکه‌های اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تنها با بهره‌گیری از استفاده چنین پست‌هایی قابل دستیابی است.

هر حساب کاربری استراتژی مخصوص به خود

اکثر کسب و کارها یک حساب توئیتر و یا فیس بوک دارند. اما حساب اینستاگرام، لینکدین، گوگل پلاس و سایر شبکه‌های اجتماعی چطور؟ یک مدیر شبکه‌های اجتماعی می‌تواند با جستجو و تحقیق بهترین پیشنهادات برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی را مطرح نماید. هر یک از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند قسمتی از نیاز شما را برآورده سازد. شما باید برای کسب و کارتان از شبکه‌هایی استفاده کنید که بیشترین منفعت را برای شما داشته باشد.

یک جستجوی سخت

با درنظر گرفتن موارد بالا، به نظر می‌رسد که استخدام یک مدیر شبکه‌های اجتماعی باید یکی از اولویت‌های کسب و کار شما باشد. برای انتخاب یک مدیر شبکه‌های اجتماعی خوب دقت داشته باشید که فرد مورد نظر می‌بایست با شبکه‌های اجتماعی آشنایی کافی داشته باشد. همچنین می‌بایست کار با ابزارهای تحلیل و آنالیز را بداند. یکی دیگر از مهم‌ترین توانمندی‌های مورد نیاز برای یک مدیر شبکه‌های اجتماعی توانایی تولید پست‌های جذاب است. پس بهتر است فردی که استخدام می‌کنید اندکی با تولید محتوا و یا حتی گرافیک و طراحی نیز آشنا باشد.

برای مشاهده دوره‌های آموزشی دیجیتال مارکتینگ به وب‌سایت وداس مراجعه کنید.

 

 

مدیر شبکه‌های اجتماعی

ممکن است بپسندید

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود.